12. – 25.4. Osa 1 – Sisäsatama keskellä kaupunkia
Karttoja ja valokuvia Kaupunginlahdelta 1800- ja 1900-lukujen vaihteesta.
26.4. – 7.5. Osa 2 – Saaristolaisten, kalastajien ja saaristolaivojen Kaupunginlahti
Saaristohöyrylaivat kuljettivat ihmisiä ja postia, kaupunki sai sähköt ja ensimmäiset moottoriveneet ilmestyvät Kaupunginlahdelle. Kuvia 1900-1920-luvuilta.
8. – 19.5. Osa 3 – Juna saapuu Kalarantaan
Uusikaupunki saa rautatien, moottoriveneet ja autot yleistyvät, Sorvakon sillan viereen rakennetaan mylly. Kuvia 1920-1940-luvuilta.
20.5. – 2.6. Osa 4 – Teollistuva Uusikaupunki
Kaupunkilaiset saavat vettä hanasta, tavarajunavaunut kulkevat satamaan ja Hangonsaareen, saaristolaisten myynti veneistä jatkuu Kalarannassa. Kuvia 1950-60-luvuilta.
3. – 14.6. Osa 5 – Kaupunginlahdesta Uudenkaupungin helmi
Matkailijat saapuvat kaupunkiin, Pakkahuoneesta vierasvenesatama, Kaupunginlahden kunnostaminen koko kaupungin helmeksi. Kuvia 1970-luvulta eteenpäin.
Uudenkaupungin Suomalaisen Seuran säätiö on tukenut näyttelyprojektia.
Viimeisimmät kommentit